Skuteczny Inbound marketing, To klient znajduje ciebie, nie ty klienta.

Inbound Marketing polega na podejmowaniu działań, które umożliwią klientom samodzielne odnalezienie produktu, który go interesuje. I najlepiej, by znalazł go tam, gdzie chcemy, by znalazł. 

Przykład. Klient szuka w Google produktu “rynny Marley” lub z innej bajki “ostropest plamisty apteka”. Jest niemal pewne, że w pierwszych wynikach wyszukiwania znajdzie strony, które pozycjonowaliśmy.

Strategia inbound marketingu powstała w opozycji do tradycyjnych metod, bazujących na agresywnej formie reklamy, takiej jak spoty reklamowe, bilbordy czy pop-upy (z ang. (outbound marketing).
W przypadku inbound marketingu to odbiorca przekazu marketingowego musi wyrazić na niego zgodę, np. przez subskrypcję mailową lub wyszukiwanie produktów, usług lub informacji za pomocą wyszukiwarek internetowych, głównie Google.;-). A są inne? 😉

Inbound marketing zasadza się też na koncepcji “pozytywnego wirusa”. Są takie, ale tylko w internecie. Celem tej pozytywnej zarazy jest nakłonienie odbiorców, by sami rozpowszechniali informacje o tym, co chcemy.
Królem inbound marketingu są ludziki Serce i Rozum z reklamy Orange. Ktoś nie zna? Strona Serce i Rozum jest najpopularniejszym fanpage’em na Facebooku. W styczniu 2014 roku lubiło ją 2 183 596 osób.
Dlaczego Twoja firma ma nie opowiedzieć swojej historii, nie stworzyć swojego komiksu, swoich bohaterów?

Do najważniejszych technik inbound marketingowych, wykorzystywanych do osiągnięcia powyższych celów, należą:

  • promocja w mediach społecznościowych (m.in. YouTube, Facebook, LinkedIn, Twitter),
  • optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO, Search Engine Optimation) oraz
  • content marketing czyli tworzenie i rozpowszechnianie w Internecie unikalnych i wiarygodnych treści (artykuły, e-booki, webinaria, podcasty, e-video itp.), które okażą się przydatne dla internautów.

Wykorzystanie  strategii inbound marketingu przećwiczyłem w handlu internetowym. Opisanie produktu wstawianego do sklepu internetowego oryginalnymi słowami (nie tekstem od producenta) poprawia pozycję w wyszukiwarce Google oraz zwiększa sprzedaż. Sprawdziło się to rozwiązanie w sklepach www.edumed.com.pl, www.vitamarket.pl, www.nabudowe24.pl oraz www.sklep-wiazowna.pl.

Więcej: poszerzenie sklepu internetowego o dział z artykułami, poradami, informacjami prasowymi nie tylko zwiększa sprzedaż, ale i wydłuża czas obecności w witrynie. Drogą, którą wyznaczyłem, poszły też inne apteki internetowe, między innymi doz.pl.

Jeśli chcesz skorzystać z mojego doświadczenia w tworzeniu skutecznych kampanii inbound marketingu, napisz na mail:

jaroslawpalyska@gmail.com

Czytaj też...

(Wizyt: 7 razy, 1 dziś)
Bookmark the permalink.

Comments are closed.